Objetivo

O Programa de Pós-graduação em Educação e Contemporaneidade tem como objetivo geral:

Formar profissionais para intervir em realidades educacionais nas diversas regiões do Estado da Bahia, em especial, e em outras regiões marcadas pela pobreza, pela desigualdade social e pelos desequilíbrios regionais, visando à preservação dos recursos naturais, do patrimônio cultural e do desenvolvimento humano, com o concurso da cultura, da ciência e da tecnologia, na perspectiva do desenvolvimento sustentável e qualificação da educação.

Para alcance do objetivo geral, o Programa apresenta como objetivos específicos:  

I) Contribuir para a elevação da competência acadêmica, científica e profissional da área de educação daqueles que atuam nas universidades, nos institutos federais, nas redes de ensino básico, nas organizações não-governamentais e em outras modalidades organizacionais da sociedade civil, nos contextos sociais e comunitários de aprendizagem e de produção de conhecimento, para o desenvolvimento sustentável e social das comunidades em seu entorno social;

II) Fomentar, nos Grupos de Pesquisa, a articulação entre os processos formativos desenvolvidos no ensino de graduação, nos cursos lato-sensu, nas atividades extensionistas da Uneb com a ambiência acadêmica da pós-graduação stricto sensu, a partir do cotidiano com os professores e pesquisadores integrantes do PPGEduC/Uneb;

As indicated by the TOEFL 2000 undertaking, the customary TOEFL test tests one’s language ability in tuning in, perusing and writing aptitudes, among which coordinated with jargon and structure information for the years around. Also, there are standard techniques for directing and scoring the test and TOEFL that is held deliberately in fixed work-based worldwide and the complete paper-based test score is presently provided details regarding a scale that reaches from 310-677, while TWE (Test of Written English) score is accounted for independently on a size of 1-6. At long last, through a procedure of exact innovative work, the qualities of the tests are notable, and the guinea pigs even have proposals and tips of setting up a TOEFL test, which are given by Educational Testing Service (ETS). In the overview done by Recommended Site and its writers Brown and Ross, there are around 85.2% analyzers utilizing the TOEFL test score for graduate, undergrad examines or another sort of school, 13.8% ones for a permit or an organization and just 1% individuals give no explanation behind taking the TOEFL tests among 20,000 arbitrarily chose lab rats. Obviously, an ever increasing number of individuals use TOEFL score as a proof to show the individual language capability to meet the later necessities from both scholastic degree projects and ESL learning also, despite the fact that there is no standard paradigm to characterize which score is a “pass” and which is a “disappointment”. As a huge scale capability test, TOEFL is intended to quantify individuals’ language capacities. In any case, it’s anything but a test to find whether somebody has sufficient direction of the language for a specific reason yet rather the one with progressively broad idea. It is a sound judgment that TOEFL has been flourished for an extensive stretch to meet the worldwide prerequisites on EFL testing due to either its objectivity or its restrictiveness, however certainly it is meeting the new difficulties from other test frameworks as the time passes by. For example, an ever increasing number of nations, particularly the European nations embraced International Eng

III) Proporcionar a instalação da cultura acadêmica que contemple a formação do pesquisador, na área de educação, a produção e aplicação do conhecimento, bem como a dimensão do exercício da docência universitária;

IV) Realizar e consolidar intercâmbios e parcerias interinstitucionais visando à cooperação acadêmica, técnica e científica para o avanço do conhecimento, na Área de Concentração em Educação e Contemporaneidade.